Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

syawal aku kali ni...:)

semalam n3 pendek je ye..hari ni pon pendek je...cerita pasal raye dulu lah..konon2 nye byk la cerita nye ni..hahahaha..macam orang2 lain yang nak raya..dah berapa tahun raya tanpa bonda agak perit gak la bagi kitorang adek beradek...kadang2  jeles tengok m.cik2 aku sebelah rumah tu..dok goyang kaki..x yah susah payah masak rendang...sedihhhh ooooo...sebab nenek aku masih gagah perkasa lagi..so mmg dy la buat semua nye..dr ketupat..lemang sampaila ke rendang...dorang tau makan je pagi raya tu..:)

macam yg sume tahu...ni thn pertama beraya dgn suami tecinta...dari awal pose lagi dah terpikir2..tebayang2 macam mane lah rasenye beraya dgn suami....hehehe...pepagi bute lagi...hari sabtu tu..aku..kakak dan asben dah pegi beli ayam dgn daging dah...pkol 6.30 dah pegi tau x..gara2 x nak potong ayam sendiri...so kalau nak suruh orang kat market tu yg potong kan..kene la beli awal2...redha je asben aku tu...kalau sebelum ni...dy dok oyang kaki je beraya umah tok dy..kali ni kat umah bini...ko buatla sumenye..hehehe

siap lah segala bagai barang2 yg nak kene beli dah dibeli..pkol 9 baru balek rumah...sampai je rumah haru la 1 rumah siapkan bahan2 nak masak rendang ayam..daging dgn kerang....korang igt kitorang x tau masak....hahahaha....kitorang bertiga dah bese tau...6 thn raya x de mak..semua nye dibuat sendiri....abaikan je org yg ade mak...kite x de mak..buat sendiri..bak kate kakak aku laa...hehehe..best buat keje sesame adek beradek..terasa meriah nye w.pon mak x de

ditambah pulak anak buah aku yang 3 orang tu....cukup la bagi penat kt m.cik2 nye ni...kemas depan blkg sepah..kemas blkg depan sepah...belum lagi dgn periuk belanga ketupat nye bagai....thn ni raye paling penat tapi best!!! sbb ade nak buah bujang aku yg baru tu...sume dy nak buat jugak...kacau bilau 1 rumah kalau dy x tido..penat kakak aku..mane nak buat keje rumah..mane nak jage anak lagi...mcm tu kot thn dpn bile aku ade anak...hehehe..:)

berbuka pose hari last aku berbuka dekat kfc sg.besar tu...disebabkan syok sgt beli kuih raye dgn asben..sampaikan dah pukul 7 pon x sedar...w.pon dah x larat...tp x tau sape lagi nak pegi beli kuih raye tu...jadi kitorang la laki bini yg beli...bapak aku bagi duit jer...jd anak dan menantu tlg habiskan duit dy la...sampaikan ke malam baru sampai rumah..kepenatan teramat sgt..sambung pulak kemas rumah..mop rumah...sebab 3 org ank buah da tido..jd aman ckit nak buat keje rumah...kitorang 3 beradek tido 5 pagi...tu pon bila dah siap kemas semuanye..siapkan pinggan cawan semuanye..dah iron baju...dah isi kuih2 raye2 semua...sampai krem kaki aku due2 belah..sbb dah x larat sgt..tp x sampai hati nk tdo dulu..kesian tgk adek dgn kakak aku...aku pon buat la keje sekali...:)

dan akhirnya....pagi2 raye.muke semua macam panda....x cukup tdo..tp nak mekap..hahahaha....pagi raye yg mmg x dpt aku nak lupekan..pertama kali siapkan baju melayu suami...pakai kan butang baju melayu suami...pegang kan sampin suami....ya allah....indah hidup suami isteri ni kan...pertama kali aku cium tgn dan mohon ampun dr suami......berlinang air mate....:)




ni la keluarga aku...adek beradek..dan anak2 buah kesayangan...:)
thn ni grey okay!!!

wify & hubby
& baby kecik dlm pewot tu..:)




pagi tadi pegi checkup...baby dah 22 weeks....hb dah naik!!!! yeay!!!!
doc puji2 sampai kembang rase nye....hahahaha..:)






5 comments:

puan.mila said...

brp hb yunk? mila 12.2...lps ni xtau la naik or trun..huhu

aTy _faRed~ said...

cantik baju awak..:)

Ryn said...

mila: hehehe..mila punye tu tinggi sgt..riny kn mmg ade mslh hb..rendah je sentiasa....10 je mila....dr 8 naik 10...ok la tu...x kene cucuk...hehehe:)

aty: bju fist lady je...hehehe

maszull said...

assalamualaikum riny...selamat hari raya mesti seronok raya tahun ni kan lebih2 lagi bakal ada bb baru nanti...:)

cha said...

seronok kan first time sambut raya dgn suami terharu je rasa. samala tema kita :)