Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

ko bunuh tembuan...ko kan mengandung!!!!


aku adalah antare orang2 yang berpegang sgt2 dengan petua orang lame
ape je yang aku buat kekadang terbatas bile terkenang cakap orang tua2 dulu tau
lagi2 bile mengandung ni..mmg hampir semua nye berpegang dgn petua lame
(sbb kakak, m.cik2 pon macam tu gak)
secara x sengaja,1 malam aku terbunuh sekor tembuan ni..puas dah aku halau bagi keluar
tapi x keluar jugak..bile dy terbang je kat kaki aku..aku pon terus je amek penyapu..ketuk sekali..terus mati
korang x tau punye la aku berdebar2 mase tu...punyela berzikir byk kali...sebab terbunuh benda tu
sebab orang2 tua kate kalau mengadung jgn pukul binatang ape2 pon
tapi aku dah x tau nak wat pe...aku pukul je laaa..lagi pon benda tu bahaya kan??
bile kakak aku balek dr kg..aku cerita la dari A-Z
dy cakap pe tau x???
ko bunuh tembuan...ko kan mengandung!!!!
mane la x risau..kekadang tu sampai hari ni terpikir2
x tenang dibuat nye
nak sedapkan hati..aku just fikir..benda tu bahaya utk aku..x salah la kalau aku nak selamat kan diri aku kan?
kalau korang??? ape pendapat korang??


"ya allah ya tuhanku
 semoga baby dalam perut ni membesar dgn sihat dan menjadi sesempurna kejadian MU yang terindah"





13 comments:

aTy _faRed~ said...

insyaallah tak de ape2..jangan terlalu memikirkan..nanti lagi jadi bukan..:) tawakal pada Allah yer..

CINTA UNTUK KITA said...

entah la.. no komen la kak.. kyra blum kwin, aptah lg mngdung.. tp kyra pnh gak dgr org2 tua bebel psl petua2 dorang ni.. tapi tak tau la sejauh mn kbnran.. tp kbykn petu2 dorang tu sbb nk dijdkn pngjran or pedoman.. tp entah la kak.. brserah je pd Allah ya.. Dia tentukan semuaNya..niat kita baik, baiklah ke akhirny.. Amin..

celebration of love said...

lepas kita buat, kita beringat, insyaallah tak ada apa kot. kalau kita tak beringat, tu yang kadang2 jadi...

Riny said...

aTy _faRed~: tu la aty..x nak pikir sgt2,,tp mase mgndg ni..benda yg x ptt okir la selalu nak dipikir2 kan???

CINTA UNTUK KITA : x pe2..pengajaram tu...nnt dah kawen igt same ye..:)

celebration of love : nenek pon cakap cmtu..beringat lah bile dah buat tu..kite x sengaja sebenarnye kan...

ieda said...

insyaallah dikk
x der ape2 .. binatang tuu mengancam kita .. jgn fikirkan sgt2 ok ..

istigfar banyak2 , insyaallahh xde apa2 yg berlaku ;)

qaseh johanna said...

mmm..xde ape2 kot.. ish jgn la risau2 sgt..adik sy tu dh bunuh beribu lipas kt umah dia..tp dia sembur ridset la..xdela pukul2.. hihi

bunga_rose said...

insyaallah, takde ape2.. cuma jangan fikir sangat dah..

lgpun bukan simpan niat nak aniaya binatang kan, biasa klu sebab nak aniaya yang org2 tua tak kasik tu.. utk protect diri kira dimaafkan laa.. jgn risau k

Mummy GreenyHouse said...

insyaAllah takde pape..doa byk2..and jgn terlalu pikirkan sangat.. bila teringat-ingat tu yg tak baik tu..

maszull said...

assalamualaikum riny...biasa la kekadang kita sendiri pun x dpt nak mengelakkan perkara2 mcm tu hanya banykkn berdoa semoga bby selamat...;)

MamaEma said...

INSYAALLAH tak ada apa-apa..yg penting niat sebab apa kita bunuh tebuan tu

MimahAjil said...

doakn yg baik2 je utk ank dlm kandungan..semoga Allah melindungi dia..yela..tk salah bunuh binatang berbisa atau yg blh dtg kemudaratan pd kite asalkn kite sentiasa mohon pada Allah dijauhkan dari sesuatu yg tk baik pd kandungan..Amin

cha said...

mula2 nk tanya tembuan tu apa u? insyaallah benda tu membahayakan so tak salah kot. doa byk2 k

Riny said...

bile dah bace komen kakak2 yg byk pglmn ni...bg nasihat lg..baru rase x de pape la kot...tq semua...dgn cerita2 yg ade tu..rase tenang ckit..hehehe...tq semua..:)

cha: hehehe..benda kalau sengat leh bengkak muke..tu kalau riny la...kene kt mane2 pon..muke gak yg bengkak..:)