Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

~WW~ ubat orang mengandung










1) vitamin C + Asid folic + B Complex (wajib dari klinik)
2) sangobion = ubat tambah darah (beli sendiri utk darah punye pasal)
3) supplement VCO (utk dalaman..sendiri beli gak)



bile dah mengandung..relakan jugak makan ubat2 ni..siap kunci jam untuk makan ubat tau
jgn main2..syg anak punye pasal ni..:)
kalau x..mmg x kan ingat
ubat ni sentiasa ade dlm h.bag
kalau x..mesti skip bila g mane2


hehehe [aku mmg suke cengkelat time mkn ubat dgn minum susu]
en asben je yg pesan hari2
tipon hari2 kalau time keje dy kol ingatkan
malam pulak kene mkn depan dy 
[ anak kedua ketiga keempat dy nak ingatkan x?? ke buat bodoh je...hehehe]


utk no 1 tu mmg wajib la makan..dah sepital yang bagi nye
no 2 tu...ubat tambah darah yg berjaya naikkan HB aku dgn jayenye
no 3 pulak dorang kate elok utk elak kuning kalau anak dh lahir nnt
[jerawat pon dh kurang mkn VCO ni..hehehe]







eh..tau x
dah nak masuk 7 bulan ni
x pernah dah aku minum teh..kopi..nescafe
[senang kate kaffien semua aku x sentuh dah..doc x bagi..asben pulak haramkan terus!!]
lepas je buat buku merah dulu..sbb HB rendah
tapi pagi tadi aku berjaya minum air kopi cicah biskut kering begula tu..lame dah aku tingin
sebelum solat subuh pg td aku makan puas2 dgn kopi panas tu sbb asben x bgn lagi
hilang ngidam...hehehe



*x wordless langsung!!! hahahaha





16 comments:

Munnafendy said...

vit c ngan b complex mmg klinik bg ke?

Mila Ahmad said...

saya pun makan Vco jerawat dah kurang.

Ryn said...

Munnafendy: aah..mmg klinik bagi tiga2 vit tu....+ iron tablet...tp riny x makan iron tab tu..hehehe

Mila Ahmad: kire dah cantek la ni?? hehehehe...:)

Suria said...

ryn..ubat sangobian tu tnye doc. dlu x before mkn..? beli kt mane..? suria dh x larat laa 2 kali check up hb xpenah naik 11. bwh 10, last week je 10.4..doc. pn x bg iron tablet ape pn..asik suh mkn kerang, kite x lalu..hahaa

Ryn said...

Suria :suria...dah...lagi pon ryn memang dah uat kajian dulu..hi3..byk jugak yg mkn uabt ni drh dorang mmg naik...lg pon kt farmasi riny beli tu dy cek dulu HB brape..baru dy sarankan sehari berapa...mase mule2...HB riny 8.6..mkn 2 pagi 2 malam...skang dah okay...riny mkn 1 je sehari..still okay...tp jage mkn jugak lah..kefin mmg x amek langsung..:)

Mrs Lurve said...

no 1 tue baru dpt ja. yg vco tue ada jgk kat umah, tp ntah napa sejak gugur kandungan pertama dulu, azie mcm takut nk amek hatta supplement sekalipun huhuhuhu kalo xrefer pd doc dulu, skrg nie vco nie simpan sbg hiasan ja huhuhu

Yanei Khairani said...

bagus nye hubby ryn.. :)hehee...
yanei pun mkn ubat yg doc bg je. x reti nk amik ubat2 lain. n vco mmg x tggl la sbb mmg bg tenaga plus kulit jd elok. :) cm baru nk start amik kalsium from herbalife. susu tepung anmum mmg x lalu lgsung nk minum. cian baby. smpi yani pun skunk dh kerap sgt krem!! aiyaakk..

Yanei Khairani said...

bagus nye hubby ryn.. :)hehee...
yanei pun mkn ubat yg doc bg je. x reti nk amik ubat2 lain. n vco mmg x tggl la sbb mmg bg tenaga plus kulit jd elok. :) cm baru nk start amik kalsium from herbalife. susu tepung anmum mmg x lalu lgsung nk minum. cian baby. smpi yani pun skunk dh kerap sgt krem!! aiyaakk..

Nafisya Ismail said...

tahniah, bakal jd seorg ibu :)

ieda said...

aduhh dah lama x pegang dan lihat .. fobia lakk :))

Shakina Farhan said...

Sama la..suami rajin igtkn nak harapkn diri sendiri lupa sokmo..mcm kina 1 mggu akan escape 1 hari..hee..supaya baby xbesar sgt..relevan ke?haha

Bazilah (^0^) said...

byknyeeee ubat ryn. kalau bazi mmg kompem lah selalu buat2 lupa haha

Kesuma Angsana said...

byak betul ubat yer.. moga dipermudahkan!

Zurae said...

Sekarang dah kurangla makan ubat...Asyik terlupa je...
2-3 hari sekali baru makan... HArap xde ape kowt huhu... Seronoknya husband ryn tolong igtkan...

aTy _faRed~ said...

aty dulu pon same..selambak ubat ngambik..susu lagi..air masak lagi..segale macam bende nak kene makan..huhu...:) demi anak...

maszull said...

assalamualaikum riny...nasib baik ada hubby yg ingatkan ubat2 tu kena makan utk perkembangan bb...:)