Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

mengidam pelik-pelik je...~~



mengidam dengan orang yang tengah mengandung memang sinonim sangat2 lah kan
ape yang releven nye kalau dipikirkan orang tu x dapat makan benda yang die nak sangat2 tu anak dy ngences???? [air liur meleleh bile dh lahir]
tapi bile aku tengok anak buah aku lahir...dah besar ckit due tige bulan
air liur meleleh je..bile tanya kenapa?? alasan kak.ngah bagi sebab x dapat makan yimie dekat mid valley
abg ipar aku jawab kan papa dah bwk mkn dekat s.alam mase tu???
jawapan kakak aku cakap bukan dekat mid valley kan??? x dapat la tu kirenye..kt s.alam rasa x same la..??
[tempat pon dijadikan satu masalah kan??]


kire memang betol la ape yang orang cakap2 kan..orang mengandung ni tekak  nye memang pelik2
kadang2 tu sampai menyusahkan pulak laki nye dok mencari benda alah yang nak dimakan tu
macam kakak aku tu..dok dekat sabak bernam..nak pegi makan dekat mid valley..KL tu..jauh oooo
memang payahla abg ipar kau nak tunaikan...paling jauh pon dy dpt bagi kt s.alam tu je la
sbb pegi rumah m.cik aku mase tu..tp tu bukan yang diidam2kan rupe2 nye...hehehe
kesian kan sang laki2 kt luar tu semua
naseb badan


bile cerita bab sampai tahap menyusahkan suami bab idam mengidam ni
ade satu cerita yang asben aku cerita..aku rase macam lawak pon ade..kesian pon ade..hehehe
kawan dy pernah cerita wife die pernah mengidam nak makan KFC mase mengadung dulu
"dah tu..ape masalahnye nak KFC je..ko beli je la..." bak kate laki aku
[x dgr abes lagi dah menyampuk..hehehe]
aku boleh beli 10 combo pon kalau dy nak..[kawan pada laki aku jawab la]
masalahnye dy nak KFC yang dekat genting highland nun!!
mau x masak aku nak belikan...da la dok penang
nak makan yang hujung benua tu gak..
sudahnye...aku abaikan je..bawak pegi KFC dekat2 situ je....tapi merajuk la!!!
cakap rasa x same!!! hahahaha 
[tempat jugak dijadikan alasan kan]
macam2 ragam kan orang mengandung ni??? hehehe


tu bile bini mengidam???
kalau laki yang mengidam?? ape kes??
orang cakap laki mengidam..tandenye dy syg bini lebih dr bini syg dy dan senang kate sehati sejiwa laa...:)
x ke jenuh bini bawak perut cari pulak kehendak laki nye nak makan ape
kalau pelik2...mau letih kawan tu bwk perut membelinye lagi...+ lagi kalau jauh???
hehehehe..
en asben aku la tu..tapi teringin dy semua aku boleh masak2 kan..semua boleh beli dekat2 je
macam pagi tadi
cari jugak roti sardin gulung tu sampai 3 gerai nasi lemak [roti sardin dr minggu lepas lg dy nak]
kedai ketiga jumpe jugak...kalau x..mmg aku janji malam ni nak buatkan
[kalau beli 3 RM1 je]...kan senang..sbb tu cari jugak sampai jumpe
lega hati aku...
[agaknye mcm tu la laki2 kat luar tu rase lega bile tengok bini dorang dpt mkn ape yg diidam2kan sgt kan?]
tapi sepanjang tempoh ni..mmg asben aku yg mintak makan itu ini...
[jd aku anggap dy yg mengidam bukan aku]


tapi kan..ape yg best nye dalam kes hampir 7 bulan aku mengandung ni..
aku x pernah lagi teringin yang bukan2..senang kate asben x penah lagi pegi jauh2 or ssh pikir nk beli
alhamdulillah la...
kdg2 aku teringin benda yg aku boleh masak sendiri je
kebanyakan nye la...tp ade gak setakat kat pasar malam...mcm tu la
kire x kuar peluh la nak g mencari nye kan
teringin gak mengidam nak yg bukan2...[jahat nye aku!!! hehehe]


macam yang aku cerita dekat entry ni
teringin sgt nak makan bubur som2 kan??
malam tadi dah buat pon
nyum2...sedapppp....:)
buat sendiri jerk
naseb bek x cakap nak yg mak mentua buat dekat rumah penang!!!
x ke parah nak balek sane semate-mate!!! hehehee



ni la die bubur som2..makan dgn air gula tu..ni bekalan bwk g opis..baru je makan t.hari td..lepas makan nasi
lagi sejuk...lagi sedap tau...hehehe..:)










in-allah selagi boleh tahan kemahuan yg bukan2..akan aku tahan..kesian dok tengok en asben ulang alik dr subang ke kuala selangor hari2..pastu nak layan kerenah aku yg bukan2 pulak kan..kalau boleh buat sendiri..aku buat sendiri je...x la membebankan asben...baby kecik pon pandai..x mintak makan yg bukan2..hehehe
beselah..
mengidam ni bukan boleh nak ditahan2 kekadang tu..jd redha je la kalau dapat makan ke x ye..:)






7 comments:

Bazilah (^0^) said...

hehehe selalu jgk jumpa suami yg mengidam. Alhamdulillah ryn xde ngidam mende yg pelik2 hehehe. bazi skrg nih xdelah ngidam ape sgt pon Cuma suka suh suami beli ice lemon tea hehe

puan.mila said...

sama cam mila xpenah mgidam bkn2..mgidam pun semua y boleh dpt kt umah parents dan mudah kata bnda y snng dpt la..heheh

Mrs Lurve said...

ini ke rupanya bubur som2, ingat bubur nasi huhuhuhuhu...tp kat sini pgl apa ntah kuih mcm nie

Kesuma Angsana said...

biasalah tu yg penting jaga diri ye!

Kakzakie said...

Alhamdulillah Ryn macam kakak semua anak masa kakak mengandung tak ada yg susah nak dapat apa yg kakak ngidam dan tak tahulah anak kakak pun memang tak ngences pun hihi..

cha said...

hee comel je kalau husband yg ngidam kan tp jgn ngidam lelebih kene kang haha

Zurae said...

Alhamdulillah la zura n suami xde la mengidam yang pelik... keinginan nak makan tu banyak la..nasib senang nak cari... hehe

Cuma awal2 hamil dulu husband yang muntah2....kasihan dia hehe...